събота, 18 октомври 2008 г.

ПИРАМИДИТЕ, КИВОТЪТ И ЕЛЕКТРИЧЕСТВОТО


ЗАГАДКАТА НА ГОЛЯМАТА ПИРАМИДА









Пирамидите, които някога са построени се намират в Египет, обикновено се приемат за погребалното място на владетелите по онова време в Египет - фараоните. Те са квадратни в основата си, с триъгълни стени. Трите пирамиди на Гиза са най-големите и най-хубавите по рода си. Великата пирамида на наричана пирамидата на Кхуфу или Хеопс в Гиза, се смята че е построена около 2650 преди новата ера е най-голямата и е едно от седемте чудеса на света. Тя представлява солидна маса от варовикови каменни блокчета и покрива 5,3 хектара. Когато е била построена е била висока 147 метра и казват е строена 20 години.
В Голямата пирамида, не са открити никакви следи от погребения. Липсва мумия, както и така характерните за погребалните фараонски камери надписи, украси или рисунки. Вътрешното й разположение е много сложно, със заплетена система от проходи, спускащи и издигащи се все под наклон от 26 градуса и три главни камери. Едната от тях е разположена под земната повърхност. Другите две са наречени Камерата на царицата и Камерата на фараона. Последната е намерена съвсем празна - без мумия, съкровища, надписи или рисунки. В центъра й е разположен голям каменен саркофаг - също празен.
Разглеждайки камерата в която е поставен саркофага много автори отбелязват необичайната акустика на помещението. Сложната конструкция на помещението, безмислените от конструктивна гледна решения карат много специалисти да се замислят. Дейвид Чайлдрес, в книгата Технология на боговете обяснява нещата така:
Още 1581 година французинът Жан Палмер съобщава, че гранитният саркофаг при удар звучи „подобно на камбана”. И той не е първи...
За последните години акустиката на камерата е изследвана от много ентусиасти – музиканти, инженери и други. При експериментите се установило, че времето на затихване на сигнала е необичайно голямо. А особено силна разонация се получава при сигнали с ниски честоти.
Когато американският инженер Том Данли пробвал със система усилватели честота на звука 30 херца, резонансът бил толкова силен, че няколко души от групата панически напуснали помешението.
Английския инженер акустик Джон Райд забелязал, че съотношението на страните на камерата е 2:1, а това е идеално за създаване на мощни нискочестотни резонанси.
Още един уникален елемент – подобната на кула архитектурна структура, намираща се под покрива на камерата. Тази система се състои от четири плоски гранитни плочи, формирани от 34 хоризонтални греди, а над тях двускатен варовиков покрив състоящ се от 24 отделни греди. Общото тегло на гранита – 1200 тона и това като допълнение на 300-тонния видим покрив от 9 греди. Защо строителите са изполвали толкова много гранит?
Както традиционно се предполага от египтолозите, тези „дублиращи” покриви са построени за „облекчаване” на покрива. Смешно за всеки нормален строител. Та гранитните блокове са оставени „плаващи” Те нищо не носят, може да се каже, че са поставени в специални „легла”. При внимателен оглед на гранитните греди се забелязва още една особеност – трите им страни са с гледка повърхност, а горната е по груба, като че някой луд каменоделец си е учил да дяла. Акустиката посказва обаче че това има смисъл! Така всяка греда е настройвана да резонира на определена честота. Както китарист си настройва китарата древните каменоделци са настроили инструмента.
Подът на камерата също се подчинява на основният замисъл. Вместо да се направи на обикновена плоска основа, той се базира на един възлов блок и е подобна като структура на яйца в картонена опаковка, поставени така че съставните 21 плочи да могат самостоятелно да вибрират.
Цялата структура е подчинена на законите на акустиката и писателят Кристофър Дан е предположил, че тя е функционирала като музикален инструмент – акустичен рог, използващ колебанията на земята.Тези нискочестотни вибрации преминавали през основата на пирамидата и резонирали с гранитната конструкция на камерата.
Голямата пирамида, наричана обикновено Хеопсова се оказва георезонансен усилвател. Остава да помислим за какво и как се е оползотворявала натрупваната енергия. И като се обърнем към старите писания получаваме удивителен отговор.











КИВОТЪТ - БИБЛЕЙСКИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АПАРАТ




Една от най- старите конструкции , за която може да се предполага , че има качества на електрическо устройство , е Свещенния кивот / ковчега на завета /. Без да се поддаваме на твърде смелата риторика на Ерих фон Деникен , следва да отбележим няколко основни факта , документирани в библейския текст : абсолютното табу , наложено за непосветените , последвалата от нарушението му внезапна смърт , връзката на кивота с атмосферните явления при странстването в пустинята . Съгласно описанието във Втора книга на Моисей , глава 25 /10-22/, кивотът представлява сандък с дължина две и половина лакътя , и ширина и височина един и половина лакътя , или 1,25 х 0,75 х 0,75 , тъй като 1 лакът е равен на 45-49 см , т. е. около 0,5 м. Изработен е от акациево дърво / отличен изолатор в пустинни условия /: отвътре и отвън е обкован със злато и украсен с два херувима . Носи се с помощта на дървени прътове , които се поставят в халки , нарочно монтирани върху капака . Точната инструкция на Йехова за постройка на кивота се приближава до терминологията на съвременна научна статия в раздела , описващ експериментална апаратура . Електростатичните свойства / кондензатор с внушителен капацитет и пр. / са предмет на многобройни проучвания , но с това едва ли се изчерпват загадките около кивота .Библейският текст свидетелства за внезапна смърт , настъпила при допир с кивота . От Втора книга Царства , гл. 6 /6-8 / научаваме , че при транспортирането на кивота , разпоредено от цар Давид , един от водачите на колесницата , на име Оза , подпира кивота , за да го предпази от падане . В същия миг Оза пада поразен и умира на място .Обяснението,че Йехова се е разгневил на дързоста на Оза , конрастира с очевидно богоугодната постъпка на водача , опитващ да спаси свещената реликва . Описаното произшествие напомня повече на силен токов удар . Аналогично е и възприетото име на мястото Перец- Асса , или Озов удар. Допирайки вероятно металната обшивка , стъпилия на земята водач е затворил веригата , по която е преминал големия електрически заряд на кивота-кондензатор .По време на дългогодишното странстване , в пустинята над дома на Бога / скинията / се виждал облак , а нощем – небесен огън , който се премествал с движението на свещените реликви . Изглежда ,между кивота и облака е имало някаква връзка , може би също от електрическо естество .И интересното съответствие се отбелязва от доста автори. Големината на така описания кивот достатъчно точно съответства на размерите на саркофага от хеопсовата пирамида.

Електричество в древен Египет - това обяснява и рисунките електрически лампи и изолатори за високо напрежение в храма на Хатор в Дендера, и изрисуваните подземни коридори и зали без следи от пушек по таваните, и като цяло учудващата наука и култура на древен Египет.

Няма коментари: